Ugrás a fő tartalomra

Vass Virág: Vulévu


Vegyes érzelmekkel vettem a kezembe a regényt, attól féltem, túl „gagyi” lesz - korábban ugyanis olvastam róla elég lehúzó kritikákat is. Nos, összességében kellemesen csalódtam. Jó, nem egy szépirodalmi alkotás, és ne várjon senki túl nagy történetet. Emellett jó időbe telt, míg „fel tudtam venni” a könyv stílusát.

Ez egy igazi csajos könyv, amelyet egy hűvös délután a kanapén elnyúlva croissont majszolgatva-forró csokit iszogatva kell olvasgatni, vagy el kell merülni vele a habokkal teli fürdőkádban. (A könyv azért maradjon szárazon :)))
Romantikus, párkapcsolatos regény, amely a média és a divat világába is bepillantást nyújt. A Louvre-béli divatbemutatós nyüzsgés leírása igazán érdekes. És az is, hogy egy Magyarországon ismert médiasztár külföldön egy ismeretlen senki (ld. mikor a főszereplő iskolába jelentkezik).

A karakterek közül az egyik mellékszereplőt, Kárment emelném ki. Ő a "haverbarátnő," aki minden nő ellensége. A pasik eléggé "egy kalap alá" vannak véve a könyvben, mind menekülnek a felelősség elől, bepánikolnak, lelépnek... Kedves Vass Virág! Azért nem mindenki ilyen. Jó, tudom, akkor nem született volna meg ez a regény :) A befejezés pedig nekem túl elkapkodottnak tűnt. Nem akarom elárulni, hogy mi a végkifejlet, de annyit azért elmondhatok, hogy a Szonja pasijai (pasi-jelöltjei?) közül én Kristófnak drukkoltam.


Az ajánló: Török Szonja sikeres és bájos harmincas nő, akinek tévés karrierje is felfelé ível. Főnöke, a minden hájjal megkent médiaguru „edzőtáborba” küldi, hogy legyőzze lámpalázát, és végre képernyőre kerüljön. Eközben egy titokzatos udvarló vázát és virágszirmokat küld a lánynak, azzal a kéréssel, hogy akkor randevúzzanak, ha a váza már megtelt szirommal. A romantikus széptevő azonban hol felbukkan, hol eltűnik, mintha csak szédítené a lányt, akit egy váratlan lehetőség ment meg a kétségbeeséstől. Egy híres és sármos fiatal fotós meghívására Párizsba utazik, ahol lenyűgöző világ tárul fel előtte, azzal az elsöprő szerelemmel, amire talán mindig is vágyott, és ami persze mindig a legrosszabbkor jön…

A szerzőről: Vass Virág újságíró.
A Nők Lapjánál rovatvezetőként, majd főmunkatársként dolgozott.

2000-ben elnyerte a Magyar Újságíró Szövetség legjobb 35 évnél fiatalabb újságíróknak járó Flekk díját.

2001-ben alapító-főszerkesztőként indította útjára a negyven országban megjelenő Elle magazin magyar kiadását, amelynek munkájában ma már kreatív tanácsadóként vesz részt, hogy visszatérhessen régi szenvedélyéhez az íráshoz.
A Vulévu első regénye.

(Forrás: romantikusregenyek.hu)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fognyűvő Manócska (Hanna Künzel, Günter Schmitt)

Gyermekkorom egyik emlékezetes könyvét szeretném most bemutatni nektek, amely a fogmosás fontosságára hívja fel a figyelmet. Főszereplője, Gergő, az a kisfiú, aki nagyon szereti az édességeket (csokit, cukorkát, nyalókát - innen a gúny-beceneve), a fogmosást azonban mindig elsumákolja. Egyik este egy zöld cukorfejű kis manó jelenik meg a szobájában, kalapáccsal a kezében. Másnap Gergő iszonyú fogfájásra ébred. A manócska ugyanis éjszak kifúrta a fogát! Vajon mi történik ezután Gergővel a fogorvosi rendelőben? Megváltozik az eset után? Gyerekként nagyon nagy hatással volt rám ez a könyv, sokáig abban a tudatban éltem, hogy lyukas fogainkat valóban egy gonosz kis manócska okozza. A könyv még ma is megvan szüleimnél, már 4 éves kislányom is jól ismeri, és szorgalmasan sikálja a fogát esténként. Sőt, legutóbb, mikor szegény nagypapájának fogorvoshoz kellett menni, megjegyezte: "Biztos nem mosott fogat!" :)) Sajnos nem tudom, hol lehet beszerezni a könyvet. Az antikvari

Mihail Pljackovszkij: A sün, akit meg lehetett simogatni

Egy bűbájos mesekönyvet szeretnék figyelmetekbe ajánlani, amely gyermekkorom nagy kedvence volt! Ez pedig nem más, mint A sün, akit meg lehetett simogatni . Most új kiadásban megvásárolható a Móra Kiadó gondozásában. A mesék szereplői mind állatok, és minden mesének van valamilyen tanulsága. Hasonlít a Vidám mesék re (szintén gyerekkori kedvenc), főleg, hogy ezt a könyvet is Vlagyimir Szutyejev illusztrálta. Kislányom a hétvégén, a negyedik születésnapjára kapta meg a könyvet, és már többször is el kellett neki olvasnom neki az elejétől a végéig! Nagy kedvence a két struccfióka, Fuj és Pfuj története, akik nem szeretik a tejbegrízt. Kedvence még az Egy darabka hol a háztetőn is, amely Csahosról, a kiskutyáról és Fehértappancsról a cicáról szól. De az összes mese bűbájos, hol vidámabb, hol meghatóbb befejezéssel.  Az állatok nevei is beszédesek,  pl. a csacsit Ábécének hívják, az egeret Morzsának, a kacsát Hápisápinak, a teknőst pedig Nekem-Aztán-Nem-Sürgős-nek.  Ajánlom

Leiner Laura: Állj mellém

Lassan már szinte egy év telt el azóta, hogy az Iskolák Országos Versenye (II. trilógia) második kötetét elolvastam, és mennyire vártam a folytatást, lévén akkor még meg sem jelent. Aztán el is felejtettem, ám még Húsvét előtt kölcsönkértem- és kaptam tanítványomtól. Könnyen felvettem a fonalat, lévén kedvenc főhőseinket nem lehet elfelejteni: Sára, Vivien, Rajmund és Dominik mind jópofa és szerethető karakterek - Tahi, a fizikatanár kíséretében. A vetélkedő a múltkori furcsa feladvány (ld. ki a beépített ember) után ismét folytatódik. A Szirtes gimi csapata nagyon összetartó, a párok ugye már összejöttek, ebben sincs sok újdonság (vicces, ahogy Tahi mindig őrködni próbál), minden halad a szokásos mederben. Talán a túl szokásosban is. Nekem a harmadik kötet már kicsit sablonosnak tűnt (ld. tudni előre, hogy úgyis mindig továbbjutnak, úgyis ők nyerik majd meg), az igazgató élőit a kommentszekcióval sokszor csak lapoztam (bár most is mind nagyon humorosak és fárasztóak voltak, de inkább