Ugrás a fő tartalomra

Díj + kérdezz-felelek

Díjat kaptam Nikitől, ezúton köszönöm neki :)
Mivel most épp szabin vagyok, így válaszolok is a feltett kérdésekre.
A feladat:

  • elárulni magamról 11 dolgot
  • válaszolni Niki 11 kérdésére
  • majd kiválasztani 11 bloggert
  • és feltenni nekik 11 kérdést.

11 dolog rólam (húha):
1. Kedvenc állatom a koala (ez asszem nem újdonság)
2. Nem tudok elkésni sehonnan. Még ha késve is indulok egy találkozóra, eseményre, tutti nem rám kell várni akkor sem
3. Kamaszként iszonyú önbizalomhiányos voltam - ez a soványságomnak tudható be, ami miatt mindig cikiztek
4. Iskolás koromban híres krimi író szerettem volna lenni (ez valahogy elmaradt, habár próbálkozásaim voltak)
5. Imádok zumbázni :) Tavasz óta ez az új hobbim
6. Már bánom, hogy tavaly levágattam a hosszú hajam (most növesztem vissza)
7. Szemüveges vagyok
8. Utálom, ha megkérdezik, mikor lesz kistestvére a kislányomnak
9. Egyszer, 17 évesen, 14 éven aluliaknak szóló jeggyel lógtam be egy strandra (mondjuk mindig fiatalabbnak néztek, ez most is így van)
10. Pinkre vannak lakkozva a a kéz- és lábkörmeim
11. Imádom Almádit, ahol gyerekkorom nyarait töltöttem - most is itt nyaralok, a kertben pötyögök egy fa alatt, míg kislányom délutáni pihenőjét alussza. (ezeket 08.02.-án írtam)

És akkor jöjjenek a megválaszolandó kérdések.
Mennyire befolyásol a borító?
Befolyásol, mert sokkal szívesebben olvasok egy olyan könyvet, aminek szép a borítója. Egy konkrét példa: A muranói üvegfúvót is a borítója miatt vettem meg, szerencsére nem csalódtam benne. A túl giccses (nyálas) borítókat nem szeretem. Illetve, ha pl. a könyvtárban ugyanaz a könyv megvan régi (vagy könyvtári kötésű) és új borítósan is, persze hogy az új borítóst kölcsönzöm ki.

Vásárlás vagy könyvtár párti vagy?
Korábban havi egy könyvet engedélyeztem magamnak megvételre, mostanában viszont inkább könyvtár (és könyvcsere) párti lettem - anyagi okok miatt elsősorban.

Emlékszel arra, hogy mi volt az első olyan olvasott könyved, ami nem kötelező olvasmány volt?
Azt hiszem, A sün, akit meg lehetett simogatni, ez volt a címe :) Nagyon szerettem.

Van kedvenc íród? 
Van, de változó, hogy épp ki.

Van olyan könyv, amit a környezeted dicsőített, de neked még sem tetszett?
Volt, de vissza kéne olvasnom a blogom, hogy melyik is volt az. Bár a fordítottja szokott lenni: valamit lehúznak, nekem mégis tetszik.

Melyik könyváruházat részesíted előnyben vásárlás szempontjából?
Ha rendelek, akkor a Millenium Könyvesház oldaláról szoktam rendelni, mivel közel van hozzánk maga a könyvesbolt, így személyesen át tudom venni bármikor, illetve magát a könyvesházat is nagyon szeretem.

Van kedvenc kiadód?
Konkrétan nincs, de pl. Ulpiust, Agave-t szeretem.

Amikor elolvastál egy könyvet és írni szeretnél a blogodban róla, akkor azonnal neki szoktál állni vagy hagyod leülepedni a dolgokat?
Változó. Egyrészt időfüggő, másrészt attól függ, milyen hatással volt rám a könyv. De inkább időfüggő.

Szereted az adaptációkat? (Van kedvenced? Van olyan, amiben csalódtál?)
Szeretem, de "félek" is tőlük, pont amiatt, hogy mást adnak vissza. Jókai Mór: Az Aranyember a kedvenc adaptációm egyébként.

Mi volt az eddigi leghosszabb elolvasott könyved?
Biztos valami kötelező a főiskolán, nem emlékszem. Nagyon sokat kellett ott olvasnunk (magyar szak). Amit meg a közelmúltban olvastam és hosszabb mű volt, az Wass Albert háromkötetes műve, vagyis A funtineli boszorkány.

Kedvenc műfajaid?
Krimi, szépirodalom, ill. a nem túl gagyi szórakoztató irodalom. Illetve az életrajzi ihletésű könyveket is szeretem.

....
Sajna ez nálam most elakad, mert akiket olvasok (könyves bloggerek) már mind megkapták.
Még egyszer köszönöm!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fognyűvő Manócska (Hanna Künzel, Günter Schmitt)

Gyermekkorom egyik emlékezetes könyvét szeretném most bemutatni nektek, amely a fogmosás fontosságára hívja fel a figyelmet. Főszereplője, Gergő, az a kisfiú, aki nagyon szereti az édességeket (csokit, cukorkát, nyalókát - innen a gúny-beceneve), a fogmosást azonban mindig elsumákolja. Egyik este egy zöld cukorfejű kis manó jelenik meg a szobájában, kalapáccsal a kezében. Másnap Gergő iszonyú fogfájásra ébred. A manócska ugyanis éjszak kifúrta a fogát! Vajon mi történik ezután Gergővel a fogorvosi rendelőben? Megváltozik az eset után? Gyerekként nagyon nagy hatással volt rám ez a könyv, sokáig abban a tudatban éltem, hogy lyukas fogainkat valóban egy gonosz kis manócska okozza. A könyv még ma is megvan szüleimnél, már 4 éves kislányom is jól ismeri, és szorgalmasan sikálja a fogát esténként. Sőt, legutóbb, mikor szegény nagypapájának fogorvoshoz kellett menni, megjegyezte: "Biztos nem mosott fogat!" :)) Sajnos nem tudom, hol lehet beszerezni a könyvet. Az antikvari

Mihail Pljackovszkij: A sün, akit meg lehetett simogatni

Egy bűbájos mesekönyvet szeretnék figyelmetekbe ajánlani, amely gyermekkorom nagy kedvence volt! Ez pedig nem más, mint A sün, akit meg lehetett simogatni . Most új kiadásban megvásárolható a Móra Kiadó gondozásában. A mesék szereplői mind állatok, és minden mesének van valamilyen tanulsága. Hasonlít a Vidám mesék re (szintén gyerekkori kedvenc), főleg, hogy ezt a könyvet is Vlagyimir Szutyejev illusztrálta. Kislányom a hétvégén, a negyedik születésnapjára kapta meg a könyvet, és már többször is el kellett neki olvasnom neki az elejétől a végéig! Nagy kedvence a két struccfióka, Fuj és Pfuj története, akik nem szeretik a tejbegrízt. Kedvence még az Egy darabka hol a háztetőn is, amely Csahosról, a kiskutyáról és Fehértappancsról a cicáról szól. De az összes mese bűbájos, hol vidámabb, hol meghatóbb befejezéssel.  Az állatok nevei is beszédesek,  pl. a csacsit Ábécének hívják, az egeret Morzsának, a kacsát Hápisápinak, a teknőst pedig Nekem-Aztán-Nem-Sürgős-nek.  Ajánlom

Leiner Laura: Állj mellém

Lassan már szinte egy év telt el azóta, hogy az Iskolák Országos Versenye (II. trilógia) második kötetét elolvastam, és mennyire vártam a folytatást, lévén akkor még meg sem jelent. Aztán el is felejtettem, ám még Húsvét előtt kölcsönkértem- és kaptam tanítványomtól. Könnyen felvettem a fonalat, lévén kedvenc főhőseinket nem lehet elfelejteni: Sára, Vivien, Rajmund és Dominik mind jópofa és szerethető karakterek - Tahi, a fizikatanár kíséretében. A vetélkedő a múltkori furcsa feladvány (ld. ki a beépített ember) után ismét folytatódik. A Szirtes gimi csapata nagyon összetartó, a párok ugye már összejöttek, ebben sincs sok újdonság (vicces, ahogy Tahi mindig őrködni próbál), minden halad a szokásos mederben. Talán a túl szokásosban is. Nekem a harmadik kötet már kicsit sablonosnak tűnt (ld. tudni előre, hogy úgyis mindig továbbjutnak, úgyis ők nyerik majd meg), az igazgató élőit a kommentszekcióval sokszor csak lapoztam (bár most is mind nagyon humorosak és fárasztóak voltak, de inkább